POWER UP VRIJWILLIGERS ONTWIKKELEN IN DE GROEP

Wil jij de ontwikkeling van vrijwilligers in je groep naar een hoger plan tillen? Nog beter afstemmen en aansluiten bij de behoeften van je vrijwilligers? En het vrijwilligersbeleid in de groep actualiseren met inbreng van de vrijwilligers in je groep? Hier is een mooi hulpmiddel om dat alles te bereiken.

In deze werkvorm ga je spelenderwijs met elkaar in gesprek om de deskundigheidsontwikkeling van vrijwilligers in je groep met elkaar te verkennen en hernieuwen. De werkvorm bestaat uit twee delen. In het eerste deel wissel je met elkaar van gedachten over de reacties op een stelling. In het tweede deel bespreek je gezamenlijk met welke aandachtpunten je aan de slag wil en hoe. Zo creëer je samen een actieplan vanuit de ervaringen en mening van de vrijwilligers in je groep. De stellingen zijn onderverdeeld in zes categorieën:

Voor deze werkvorm maken we dankbaar gebruik van de spelvorm en aanpak van Power up your game, ontwikkeld door Scouting Nederland.