POWER UP YOUR GAME

Wil jij op een praktische manier werken aan de kwaliteitsverbetering van je speltakprogramma en afstemming in je team? Dat biedt Power Up Your Game je een prima hulpmiddel. In deze werkvorm ontdek je samen welke acties nodig zijn om de kwaliteit van het programma voor de jeugdleden en je team te versterken.

Er is een spelbord met vakjes voor 5 onderwerpen (programma, groep, team, ouders en materiaal) en voor elk onderwerp een set kaartjes met stellingen. Deze liggen op het spelbord. Elke speler heeft 3 smileys: een rode, een groene en een oranje. Een van de spelers pakt een kaartje van een thema, leest de stelling voor en ieder kiest de smiley waarmee hij aangeeft of hij de stelling wel, niet of onbekend van toepassing vindt. Je ziet nu de mening van de spelers over de stelling en dit kan aanleiding zijn voor een goed gesprek. Daar waar een stelling veel oranje of rode smileys krijgt, kunnen de spelers een keuze maken: welke kaartjes zijn belangrijk voor jullie om te zetten in acties naar groene smileys.

Je kunt na verloop van tijd de stellingen nogmaals erbij nemen en met elkaar bespreken of er verandering is gekomen en het aantal van de rode smileys is afgenomen. Door het uitzetten van acties op een of meerder stellingen breng je jouw programma naar meer kwaliteit!

‘Power Up Your Game’ is een uitgave van het landelijk team Scouting Academy en team Spel.

‘Het is een aanrader!’

WIL JIJ HET SPEL SPELEN ?
Neem dan contact op met jouw regio of Scouting Limburg.
We hebben enkele exemplaren voor uitleen beschikbaar.

of download het spel direct op de website van Scouting Nederland.