Fysieke en sociale veiligheid vormen de basis van een groep

Het beschermen en veilig houden van jeugd en jongeren heeft de grootste prioriteit binnen Scouting. Leden en vrijwilligers moeten veilig zijn en zich beschermd voelen binnen hun groep. Om hieraan bij te dragen, organiseert Scouting Limburg workshops en trainingen rondom EHBO en sociale veiligheid. Ook hebben we voor bestuurders, vertrouwenspersonen en groeps- en praktijkbegeleiders allerlei praktische werkvormen verzameld om aan de slag te gaan met deze thema’s. Klik hieronder op de afbeeldingen om meer informatie over ons aanbod te krijgen.

Op landelijk niveau heeft Scouting ook richtlijnen, hulpmiddelen en diensten beschikbaar waarmee je aan de slag kan. Denk bijvoorbeeld aan de gedragscode, beleid ten aanzien van de Verklaring Omtrent Gedrag of de veiligheidsbladen. Klik HIER voor deze informatie.