15 januari 2024 @ 20:00 – 22:00
Scouting Sint Martinus Beek
Molensteeg 1a
Beek

Tijdens deze Explorer Safari nemen we je mee op reis naar de wondere wereld van Explorers en kijken we vooral naar zaken die rechtstreeks uit het werkveld komen. Wissel jouw ideeën, aanpak en uitdagingen uit met andere leiding. De avond draait om gezellig, actief en creatief leren van elkaar. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Deze Explorer Safari gaan we aan de slag met vuur maken met Explorers en de overgang van Scout naar Explorer en Explorer naar Roverscout, met aandacht voor zorgplicht.

> Overgang van Scouts naar Explorers/Explorers naar Roverscouts
Wanneer en hoe stuur je leden over naar de volgende speltak en hoe begeleid je nieuwkomers in je eigen groep? Samen wisselen we verschillende aanpakken uit en krijg je tips & tricks.

> Vuur maken met Explorers
Verken de wereld van vuur maken met vuursteentjes, watten en firesticks. Leer over de veelzijdigheid van firesticks, het gebruik van watten als brandstof en de kracht van vuursteentjes. Deze combinatie van tools maakt vuurontsteking een handige vaardigheid voor elke Explorer.

Wil jij erbij zijn? Schrijf je dan in via onderstaande link.

Klik HIER om je in te schrijven.
Klik HIER voor algemene informatie over de Speltak Safari.