VACATURE VRIJWILLIGER:
EXPERT SCOUTING INSTRUCTEUR|TRAINERS

Scouting Limburg is de organisatie in Limburg voor en door scouts ter bevordering van methodisch spel, ontwikkeling en verbinding. Wij zijn de provinciale koepel voor de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Limburg en ondersteunen 3000 kaderleden bij het uitvoeren van hun vrijwilligerswerk binnen Scouting. Scouting Limburg beschikt over ruim 60 vrijwilligers en heeft 5 parttimers in dienst, is aangesloten bij Scouting Nederland en behartigt de belangen van 8000 jeugdleden en 3000 kaderleden.

Heb jij ruime ervaring met Scouting?
Ben jij een inspirator en motivator?
en een echte
teamplayer?
Zou je jouw kennis, kunde en ervaring willen inzetten ten behoeve van andere vrijwilligers?
Dan is DIT iets voor jou!!

Wat?
Jaarlijks organiseert Scouting Limburg 10-tallen workshops en trainingen. Ter uitbreiding van ons aanbod en de manieren waarop de ontwikkeling van vrijwilligers in Scouting ondersteund wordt zoeken we vrijwilligers die hier actief aan willen bijdragen.
Wij zoeken experts op het gebied van:

• ‘SCOUTING’ – voor het verzorgen van onze basismodules (offline & online).
  • ‘OP KAMP GAAN MET SCOUTING’ – ter inzet voor de KAMP Experience & kamp-ontwikkelingen.
  • ‘KINDEREN MET SPECIFIEK GEDRAG’ – ter uitbreiding van ons team experts.
  • ‘SAMENWERKING IN TEAMS’ – ter uitbreiding van het team van de training ‘ik en mijn team.’
  • ‘BESTUREN’ – voor het ontwikkelen van een nieuwe training voor bestuurders.
  • ‘SCOUTING ACTIVITEITEN, TECHNIEKEN EN AVONTUREN’ – voor het verzorgen van workshops scoutingtechnieken, activiteiten.

Als expert:
• Ga je individueel of in je team aan de slag.
• Je zorgt voor alle voorbereidingen, uitvoering en evaluatie van de training of workshop.
• Je doet heel wat nieuwe contacten op binnen Limburg – zowel in het team als tijdens de activiteiten.
• Je krijgt diverse mogelijkheden geboden om je verder te ontwikkelen in je trainers of instructeurs-vaardigheden.
• Samen maak je er een geweldig mooie, uitdagende en vooral leerzame ontwikkelgelegenheid van voor je team en bovenal de deelnemers.

Waar?
• Werkzaamheden worden zowel thuis, online als op locatie uitgevoerd.
• Teamoverleg is online of in Sittard (afhankelijk van team & voorkeuren).

Hoe?
• De tijdsinvestering voor deze vrijwilligersklus bespreken we vooraf.
Ook met weinig tijd kun je een waardevolle bijdrage leveren.
• Voor je aan de slag gaat bespreken we onderling jouw wensen, mogelijkheden en ambities.
Zo stemmen we af welke activiteiten of team het best bij je passen.
• Is er een match? Dan staat jou een mooie uitdagende tijd te wachten.

Belangrijk;

• Je bent of wordt lid van Scouting.
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en hierin te ontwikkelen.
  • Je kunt een verklaring omtrent gedrag overleggen.
  • Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent 18 jaar of ouder.

voor meer informatie kun je contact opnemen met:
Patrick Heunen – consulent bij Scouting Limburg – tel: 06-40053520 of mail aan: info@scoutinglimburg.nl