VACATURE VRIJWILLIGER:
ENERGIEK BESTUURLID SPEL & VERBINDING

Scouting Limburg is de organisatie in Limburg voor en door scouts ter bevordering van methodisch spel, ontwikkeling en verbinding. Wij zijn de provinciale koepel voor de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Limburg en ondersteunen 3000 kaderleden bij het uitvoeren van hun vrijwilligerswerk binnen Scouting. Onze vrijwilligersorganisatie beschikt over ruim 60 vrijwilligers en heeft 5 parttimers in dienst, is aangesloten bij Scouting Nederland en behartigt de belangen van 8000 jeugdleden en 3000 kaderleden.

Ben jij een enthousiaste en daadkrachtige bestuurder op zoek naar een nieuwe uitdaging waarbij je de mogelijkheid krijgt om in Limburg betekenisvol te zijn voor de ontwikkeling van kinderen en kaderleden?
Vind je het leuk om, samen met andere vrijwilligers, iets op te bouwen in je eigen provincie?
Ben je hiervoor een paar uur per week beschikbaar?
Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functieprofiel
Je bent lid van het Dagelijks Bestuur (DB) van Scouting Limburg (SL) en eerste aanspreekpunt voor Spel & Verbinding, één van de drie werkvelden binnen Scouting Limburg. Als betrokken DB lid Spel & Verbinding bepaal je samen met de anderen het beleid van Scouting Limburg, je prioriteit ligt bij het onderdeel Spel & Verbinding.
Wat doet het DB lid Spel & Verbinding?

• Zorgdragen voor de uitvoering van het werkveld Spel & Verbinding
  • Zich op de hoogte houden van de ontwikkelingen op het gebied van Spel & Verbinding, zowel binnen als buiten Scouting Limburg
  • Eerste aanspreekpunt voor datgene op het gebied van Spel & Verbinding gebeurd binnen Scouting Limburg
  • Samen met de overige DB leden vastleggen en bewaken van de optimale inzet van medewerkers binnen de aan hen gekoppelde projecten en/of activiteiten.
  • Rapporteren aan het algemeen bestuur over de situatie aangaande Ontwikkeling
  • Samen met de overige DB leden evalueren van inzetbaarheid van vrijwilligers

Belangrijk:

• Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent 18 jaar of ouder.
  • Je bent of wordt lid van Scouting. Er wordt een Verklaring Omtrent Gedrag aangevraagd.
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en hierin zelf verder te leren.

Inschatting tijdsbelasting:

• Circa 10 uur per maand
  • Er zijn 12 vergaderingen per jaar
  • De aanstelling is volgens rooster van aftreden voor een periode van 3 jaar

Wij bieden:

• Een inspirerende functie waarin je jezelf verder ontwikkelt en een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen, jongeren en kaderleden.
  • Samenwerking met andere betrokken en enthousiaste vrijwilligers
  • Het opdoen van veel nieuwe contacten

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:
Eloy de Haas (secretaris): e.dehaas@scoutinglimburg.nl