DURF JIJ TE KIEZEN?

Spelenderwijs keuzes maken waar jij je tijd in wilt stoppen als vrijwilliger voor je groep? Kiezen welk toekomstthema het meest bijdraagt aan de ontwikkeling van jullie groep? Ontdekken welke activiteiten je allemaal kan ondernemen om Scouting toekomstproof te maken?  Ideeën opdoen wat je in het kader van de toekomstthema’s kan doen? Met dit dilemmaspel maak je de eerste keuzes.

Hoe lang ben je er mee bezig?

30 tot 60 minuten

Waar is het verkrijgbaar?

Te bestellen in de ScoutShop

Download: kaartjes

Download: draaiboek voor facilitators

Zijn er kosten aan verbonden?

€5 indien besteld bij de ScoutShop

gratis te leen bij Scouting Limburg

Het Scoutingdilemmaspel is gebaseerd op het dinsdag-dilemma, waarin je telkens twee situaties krijgt voorgelegd en waaruit je dan moet kiezen. Wij hebben hier een variant op bedacht en per toekomstthema 5 ideeën bedacht die je zou kunnen doen om je groep toekomstproof te maken. Er zijn totaal 25 kaartjes die zijn geïllustreerd met ‘Elsjes’, de strip die je vast kent van de achterkant van het Scouting Magazine.

Je speelt het spel in een groep van minimaal 2 tot maximaal 8 personen. Om de beurt trekt er iemand twee kaarten uit de stapel. Welke van de twee keuzes zou je maken? En waarom? En hoe denkt de rest van de groep er over? Na het spelen van het spel denk je na over welke keuzes je ook om wilt zetten in actie.

Bij de download is een printinstructie opgenomen, zodat je zelf mooi tweezijdige kaartjes kan maken. Ook hebben we een beknopte versie van de instructie bijgevoegd. Wil je de gedrukte variant ontvangen, dan bestel je deze bij de ScoutShop.