WE KOMEN NAAR JE TOE

Al bijna 50 jaar ondersteunt Scouting Limburg de Limburgse regio’s en groepen ter bevordering van methodisch spel, verbinding en ontwikkeling. In de afgelopen jaren is de onderlinge afstand groter geworden dan ooit tevoren. Gelukkig heeft dit ook een positieve uitwerking met het inzicht dat het tijd is om de afstand te verkleinen.

In 2022 hebben we het plan opgevat om meer in contact te komen met onze Limburgse vrijwilligers door een bezoek aan alle 100 Limburgse Scoutinggroepen. Met plezier komen we naar je toe voor een mooi en persoonlijk contact met enkele vrijwilligers van je groep.

ELKE GROEP HEEFT HAAR EIGEN VERHAAL.
WIJ ZIJN BENIEUWD NAAR HET JOUWE.

Aanpak en werkwijze groepsbezoeken

• WIE?

We spreken het liefst een afspiegeling van de groep bestaande uit vrijwilligers van de groep (zowel bestuur als stafleden, teamleiders of ondersteunende leden). Vanuit Scouting Limburg komen we met 2 personen. Mogelijk dat ook de contactpersoon van jouw regio aansluit.

• WAT?

Het is een gesprek over de groep met vrijwilligers van de groep. Een persoonlijk groepscontact van ca. 2 uur waarin we gezamenlijk bespreken wat goed gaat, wat beter kan en hoe we daar in de toekomst misschien aan kunnen bijdragen. Waar nodig beantwoorden we vragen of geven desgewenst een toelichting over het aanbod of werkwijze van Scouting Limburg.

• WAAR?

De gesprekken voeren we bij voorkeur offline in je clubgebouw, maar online is ook een mogelijkheid. De keuze is aan de groep tenzij maatregelen dit beperken.

• WANNEER?

Plan zelf een passend moment in de komende maanden met vrijwilligers die hieraan willen deelnemen.

• HOE?

In het gesprek bespreken we aan de hand van een postercanvas de invulling en ontwikkelingen in jouw groep.

Plan nu al een datum die jullie past met een aantal vrijwilligers uit je groep.

Wil jij nu al een afspraak plannen? Bel even of stuur een mailtje aan info@scoutinglimburg.nl.

De groepsbezoeken van Scouting Limburg worden uitgevoerd in samenwerking met jouw Scoutingregio.

Heb jij een vraag?
OF wil jij nu al een afspraak inplannen?
Neem gerust contact met ons op.

Uitkijkend naar een mooi en verbindend groepscontact.