INTRODUCTIEBIJEENKOMST ‘FLITSBEZOEK AAN BESTURENLAND

Als bestuurder van een vrijwilligersorganisatie heb je een eervolle, maar complexe taak. Je vereniging staat midden in de samenleving en heeft constant te maken met allerlei ontwikkelingen: subsidies worden minder vanzelfsprekend, leden gedragen zich individualistischer en communicatie verloopt vaker via sociale media. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Als bestuur ben je een belangrijke spil in je organisatie om een goede balans te vinden tussen het doel van een organisatie, de inzet van vrijwilligers en de maatschappelijke ontwikkelingen van vandaag en morgen. Dit vraagt om de juiste kennis, vaardigheden en interventies van het bestuur.

Met de bijeenkomst ‘FLITSBEZOEK AAN BESTURENLAND’ helpen we bestuurders op weg in hun nieuwe functie en uitdaging als bestuurder. Uitdagend wordt het hoe dan ook. In een avondvullend programma tippen we de belangrijkste aandachtspunten en invalshoeken voor bestuurders kort aan. Hierbij maken we dankbaar gebruik van zes containerbegrippen strategie, structuur, cultuur, mensen, middelen en resultaten. Aan de hand van enkele praktische voorbeelden bespreken we de bestuurlijke aanpak, verantwoordelijkheden en noodzakelijke acties.

Wat levert het op:

• Versterk je bestuurskracht.

• Krijg inzicht in de verantwoordelijkheden van je bestuur.

• Verdiep je in hoe je een scoutinggroep bestuurt.

• Ga samen met andere bestuurder in gesprek over jouw uitdagingen.

• Wanneer & waar:
    > Woensdag 7 februari 2024

We starten om 19.30uur en stoppen uiterlijk om 22.15uur. De bijeenkomsten vinden allebei in Sittard plaats. Afhankelijk van de groepsgrootte bij ons op kantoor of bij een van de groepen in de gemeente Sittard-Geleen.

• Voor:
    Vrijwilligers die overwegen om bestuurder te worden of dit al zijn maar nog zoekende zijn naar hun rol, verantwoordelijkheden of aanpak.

• Door:
    Deze bijeenkomst wordt voorbereid door: Anita Ortmans, Veronique van de Biggelaar, Jan Aerts, Sander Rietjens, Joep van Dooren en Frank Defesche.

• Deelnemen:
    Klik dan op de data van jouw voorkeur. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.