OVER DE ONTWIKKELING EN BELEVINGSWERELD VAN JEUGDLEDEN

Houd je rekening met de leeftijdseigen kenmerken van jouw jeugdleden? Weet je wat ze nodig hebben? Natuurlijk heb je al een goed idee hiervan, maar wat is er echt belangrijk bij het scoutingspel? Dat kom je tijdens deze basis-module te weten.

Hierbij leer je namelijk in te spelen op de leeftijdseigen kenmerken van meiden en jongens. Dit doen we op basis van de vier ontwikkelingsgebieden: sociaal, emotioneel, verstandelijk en fysiek. Uiteraard proberen we hierbij vooral praktisch met elkaar aan de slag te gaan.

Aan het einde van deze module:

• Heb je meer informatie over de leeftijdseigen kenmerken van je eigen, voorafgaande en opvolgende leeftijdsgroep.

• Weet je meer over de vier ontwikkelingsgebieden.

• Heb je tips om jouw programma af te stemmen op de leeftijdseigen kenmerken en de ontwikkelingsgebieden.

Wil jij je inschrijven? Klik op de datum van jouw voorkeur daarin staat de koppeling naar het juiste inschrijfformulier in Scouts Online.