15 april 2021 @ 19:30 – 22:00
Scouting Limburg via 046-4859909 | 06-40053520

online workshop; WELKOM IN DE JUNGLE

voor: leiding Welpen.

Welpen spelen het Scoutingspel in de jungle. Net als Mowgli en Shanti beleven ze daar allerlei avonturen waarmee ze de steeds groter wordende wereld om hen heen meer ontdekken en beter leren begrijpen.

In deze workshop gaan we samen op avontuur in de Jungle. Je ontdekt de mogelijkheden van het thema voor jouw programma en hoe je het thema ook zonder al te veel moeite kunt inzetten. We gaan ook aan de slag met allerhande hulpmiddelen die beschikbaar zijn om het thema toe te passen in de praktijk.

Een thema is een fantasiewereld waarin welpen kunnen spelen en leren. Het prikkelt hun fantasie en zorgt ervoor dat ze zich meer betrokken voelen bij spellen en activiteiten. Het thema biedt leiding structuur en geeft de kinderen de ruimte om hun eigen fantasie te gebruiken. Het thema sluit goed aan bij de belevingswereld van de jeugdleden.

Aan het einde van deze workshop:

• Weet je hoe je met je welpen op avontuur kunt gaan in de jungle.

• Weet wat het je kan opleveren wanneer je het thema gebruikt.

• Heb je allerhande thema- en spelideeën.

• Heb je kennis gemaakt met diverse hulpmiddelen voor het thema.

Deze workshop zal ONLINE plaatsvinden.
In de week voorafgaande aan de workshop ontvang je via email een koppeling naar een online meeting via MS Teams.

Klik HIER om je in te schrijven | 15 april = VOL |

Klik HIER voor alle informatie over het thema van de Welpen (website Scouting Nederland)