7 juni 2022 – 11 juni 2022 hele dag
2022-06-07T00:00:00+02:00
2022-06-12T00:00:00+02:00
Heel Limburg

De Week voor de Gezonde Jeugd van JOGG vraagt aandacht voor een gezonde omgeving waarin kinderen en jongeren kunnen opgroeien. Jeugdwerk helpt hieraan mee: ook in jouw groep ben je wekelijks bezig met de mentale, fysieke en emotionele gezondheid van je jeugdleden.

Samen met Speeltuinwerk LimburgJongNL Limburg en Jeugdwerk Limburg besteden we elk jaar in juni aandacht aan de Week voor de Gezonde Jeugd. We proberen ouders en vrijwilligers te inspireren om met gezondheid aan de slag te gaan in hun buurt, want overal in Limburg zorgen onze verenigingen voor spel, beweging, natuurbeleving en creativiteit.

In 2022 brengen we daarom een gezamenlijke folder uit met beweegtips voor in de Week voor de Gezonde Jeugd. Klik op de foto en je komt bij de folder uit. Zet je groep in de kijker en sluit aan bij een van de vele activiteiten die deze week van 7 t/m 11 juni georganiseerd worden. Denk daarbij aan de Buitenspeeldag (met kant-en-klare materialen van Jantje Beton), de Slootjesdagen van IVN en de Avond4daagse. Deze folder krijg je ook per e-mail toegestuurd. Wil je er eentje fysiek ontvangen, laat het ons dan weten via een e-mail. We sturen je vervolgens een exemplaar toe.

Meer dan 10.000 deelnemers van de Peuter4daagse krijgen ook een exemplaar van de folder in hun rugzak. We hopen dat ouders zo gemakkelijker activiteiten bezoeken van Scouting en andere deelnemende verenigingen. Het kan dan ook niet kwaad om je activiteiten voor die week publiekelijk toegankelijk te maken en nog eens extra in het zonnetje te zetten via al je communicatiekanalen.

Klik HIER voor meer informatie

Andere interessante activiteiten