21 februari 2022 @ 20:00 – 22:00
2022-02-21T20:00:00+01:00
2022-02-21T22:00:00+01:00
Kosten:

Tijdens deze Scouts Safari nemen we je mee op reis naar de wondere wereld van Scouts. Allemaal zaken die rechtstreeks uit het werkveld komen. Wissel jouw ideeën, aanpak en uitdagingen uit met andere leiders. De avond draait om gezellig, actief en creatief leren van elkaar. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Tijdens deze online avond kun je meepraten over 2 onderwerpen. Je kunt kiezen uit de volgende thema’s:

• Zomerkamp

Langzamerhand starten de voorbereidingen van de zomerkampen weer. Welke plannen heb je voor de komende zomer? Waar zitten jouw uitdagingen? Hoe ziet jouw zomerkamp er überhaupt uit? En misschien nog wel belangrijker: hoe ziet het zomerkamp van andere groepen eruit? Welke van hun elementen zou je in jouw kamp kunnen verwerken, zodat jouw kamp nog ruiger wordt? In deze workshop bespreken we dit allemaal en wisselen we ideeën uit om van jouw zomerkamp een groot succes te maken.

• Vraagbaak technieken

Bij de Scouts is het aanleren van typische scoutingtechnieken, zoals kaart & kompas en werken met mes & bijl, een belangrijk onderdeel van het programma. Er komt heel wat bij kijken en gaat zeker niet vanzelf. Vandaar onze vraagbaak. Onze trainer beantwoordt al je vragen over technieken, het aanleren hiervan en hoe je de veiligheid voor alle betrokkenen garandeert. Geen vraag is te gek. Natuurlijk is er ook ruimte om elkaars aanpak met betrekking tot technieken te bespreken.

• Omgaan met ouders

Oudercontact is vanaf de Scouts anders dan bij de jongere speltakken. Hoe betrek je ouders bij je programma’s of zomerkamp? En hoe versterk je onderling contact? Wat zijn jouw (positieve) ervaringen met ouders in jouw groep? Bespreek elkaars aanpak en krijg praktische tips en tricks om jouw speltak te laten ondersteunen door ouders.

De avond ziet er als volgt uit:

20u00 – gezamenlijke start
20u10 – start 1ste uitwisselingsronde
20u55 – pauze
21u05 – start 2de workshopronde
21u50 – afsluiting

Nieuwsgierig geworden? Schrijf je dan HIER in voor deze activiteit.

Klik hier voor meer informatie

Andere interessante activiteiten